Whoop Whoop! Vilken härlig dag!

Vilken härlig dag! 
De vardagliga sakerna  har klarats av inklusive rehabträning. Bara där känner jag mig nöjd. Gångträning  med ett par tre hundra steg under dagen. Check!
 
Därefter fick jag ett härligt skånebesök, min svägerska  Gisela och hennes dotter Annika! Så mysigt att ses och kramas lite, även dessa snäckor skämde bort mig med blomma och lakrits! Tusen tack för att ni kom!
 
 
Efter lite mat tog jag mod till mig och bad om lite hjälp. Jag kan ärligt säga att jag längtat efter att duscha på riktigt! ! Men den finns på ovanvåningen och dit är det 14 trappsteg upp och precis lika många tillbaka. 
Jag klarade det!!!!!!!!!😋 Det tog stora krafter i anspråk men det var det värt! Sällan har väl en dusch varit så efterlängtad. 
Jag bjuder på dessa osmickrande och brutalt ärliga bilder. 
 
 
Givetvis tog detta äventyr musten ur mig och jag landade gott i sängen. Mackan satt även den som en smäck! 
Plötsligt kommer Örjan in med posten till min säng, vilket inte händer i vanliga fall, och där fanns två överraskningar!
Den första, ett vykort från de som köpte våran  Dayzon! Så gulligt! Hur ofta får ni ett hederligt gammalt handskrivet vykort? 
 
 
Nu till den stora påsen och den stora överraskningen! 
 
Min första tanke var när jag såg påsen var att ,nä jag har inte beställt något på Gina, men så såg jag lappen och fattade först absolut noll.
Jag är som ett barn på julafton, jag älskar paket, både att ge och att få!!
Jag sliter upp det och fram kommer  detta. 
 
Vuxenpyssel! ! Det tog en stund att klura lite på boken innan jag fattade!! Det ska bli spännande att vika och se resultatet!  Att färglägga fina pilliga  motiv ska också bli kul! Men vilken idé!  Så jädrans  kul detta kommer att bli!
Tusen tack! 
 
Jag är helt lycklig över all värme och omtanke från alla håll. Tusen tack ni som gillar och lämnar små goa pepp meddelande. Jag bugar och vill att ni ska veta att ni är en betydande  del av mitt tillfrisknande. ❤

femiett.blogg.se

Här kan vad som helst dyka upp med fokus på det som händer runt mig här och nu. Dvs livet upp och ner skratt och gråt och framtidstro. Du får följa min knäledsoperaton men även min passion för blommor!

RSS 2.0