Är det jul igen?

Det är snart jul och jag har inte riktigt hunnit med inne i huvudet, jag fattar helt enkelt inte att det faktiskt är så. Jag har i år noll känsla för det som jag normalt sett lever och andas dygnet runt sen den första december varje år med glögg, julmusik och pynt.
Jag har fått upp stjärnor i fönstren, lite smågranar och mossa samt ett par pyntade grenar men inget mer.
Äldsta dottern kommenterade detta faktum i dag och jag kände bara, jaha och ?
Gran ska givetvis in men sen kommer jag bara ta fram de saker jag känner är mest och längst in i hjärtat .
Det är ganska absurt, jag har sorterat och packat alla våra julsaker i 6-7 stora plastlådor och jag känner att jag kan inte slänga något, det är säkert bra att ha en dag när jag blir sugen på att fixa och trixa med mer jul igen.
 
 
 
Så nog om det.
För er som inte vet kan jag säga att jag har påbörjat en fortsättnings utbildning nere hos Tina på Blomsterfen vid Borgeby slott. Vi kör 5 dagar innan jul med alla härliga julblommor och sen tar vi lite ledigt och kör på igen under februari och mars.
Här är lite alster som jag är skyldig till,
 
 
 
 
 
Vi har även varit delaktiga i vårt barnbarn Veras dop i helgen som gick.
Jag fick äran att pynta dopkransen lite så jag gjorde denna skapelse av Magnolia, Poppel, Tulpan och Ranunkel.
 
 
 
Här är en bild på det söta lilla flickebarnet!
 
För övrigt är det full rulle med bakom kulisserna jobb för Osby Revyn #nofilter.  Även detta år håller jag till bakom scenen, fixar, trixar och ser till att de som ska ut på scen har det de ska med sig och på sig samt att de grejer som  ska finnas på plats finns på plats. Och det kommer att blir så bra, så kul och så roligt även detta år. Jag råkar veta att det fortfarande finns biljetter kvar så vill ni ha en härlig kväll med underhållning och skratt så tveka inte! Kom vet ja! Man ångrar sällan det man gjort , bara det man inte gjort! Eller hur?
 
( innan jag avslutar, jag är ju som bekant mellan två jobb osv, finns det någon som har användning för en person som jag på halvtid typ så tveka inte att höra av er, jag är sugen på det mesta ( förutom ekonomi jobb, det kan jag rakt inte ta mig an, det behövs special utbildning till det! ) och man måste testa innan man kan säga att det inte går! )
 
Om jag inte lägger upp något mer innan jul så önskar jag er alla en riktigt GOD JUL och ett fantastiskt GOTT NYTT ÅR!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

femiett.blogg.se

Här kan vad som helst dyka upp med fokus på det som händer runt mig här och nu. Dvs livet upp och ner skratt och gråt och framtidstro. Du får följa min knäledsoperaton men även min passion för blommor!

RSS 2.0