Hoppsan Kerstin, här händer det grejer!

Surprice surprice,  inget förvånar mig längre!
Vad kan ha hänt? Tja vad händer inte?
Något som jag aldrig trodde har hänt, härom dagen i det verkliga livet så blev min man med Facebook. Jodå så att. Ni kan tänka er vilka kommentarer det hörs här hemma nuförtiden. "-Vadå flöde, -va fan är adda, -vad gör du nu? varför står det alltid så?- Vad mycket skit det finns osv osv."
Ja du, välkommen till den digitala världen, fylld med mängder av mystik och konstiga koder.
Det är roligt att även han har hittat dit, även om vägen dit gick genom en "hemlig grupp på fejan" där jaktpolarna hänger :-)
 
Men  det har även hänt en del andra saker den sista tiden.
Jag är numera arbetslös, mellan två jobb eller till arbetsmarknadens förfogan, Kärt barn har många namn.
Funderade först på om jag skulle skriva om det och i så fall hur? Men så tänkte jag, jag kan inte skriva om det på något annat sätt än så som det faktiskt är. Jag gillar inte en massa "hymlande", det är bättre att säga som det är.
Jag har blivit uppsagd pga omorganisation inom det affärsområde jag tillhörde. Tjänsten förändras och arbetsbrist uppstod.
Men hu! Eller? Det tog mig ungefär en millisekund att fatta mitt beslut när jag satt där vid bordet tillsammans med min chef. Det är ett affärsbeslut, företag handlar om att tjäna pengar inte att bedriva social verksamhet.
Beslutet bestod i att skilja på person och sak.  Jag är inte uppsagd på grund av dåligt jobb, det hade i ärlighetens namn varit skitjobbigt, nej det här är ett beslut som handlar om att shit happens, det är jag nu, det är min tjänst och nu är det dags att se möjligheter och chanser.
Lite skrämmande, lite vemodigt, lite lite spännande, absolut inte synd om mig för jag tänker, vad är det värsta som kan hända? Jag överlever och nu får jag en chans att öppna en ny dörr, tassa ut och kika mig omkring, upptäcka en annan värld helt olik den jag är van vid. Jag tror att hjärnan gillar det.
Trots allt är det osäkert, vad händer, hur funkar det? Vad ska jag göra? Vad ska JAG göra???
Ärligt, jag har ingen aning.
Jag vet vad jag gör nu, morgondagen är hyfsat planerad men sen då?
Jag fick mitt första" jobberbjudande" i dag.  :-) ( tveksamt vad deras chef anser dock) Snickarna tyckte att jag skulle va med dem på måndag och spika upp OSB skivor, tja hur svårt kan det vara? Ingen aning, men framför allt, provar jag inte så vet jag inte!
 
God natt på er och har ni några andra briljanta förslag så hojta till!
Kram puss o godnatt



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

femiett.blogg.se

Här kan vad som helst dyka upp med fokus på det som händer runt mig här och nu. Dvs livet upp och ner skratt och gråt och framtidstro. Du får följa min knäledsoperaton men även min passion för blommor!

RSS 2.0