Vin kanske?

Har landat i soffan i uterummet, energin har tagit slut. En kopp kaffe i näven men just nu önskar jag att det va ett glas gott vin, men det är lite för tidigt för det eller?Jo det är det.
Många tankar snurrar runt och helgen känns välkommen.  Om den blir som jag har tänkt kommer den att innehålla lite lökplantering,  påskliljor, tulpan och krokus. De har en förmåga att dö ut hos oss så lite påfyllning krävs varje år. Det kan inte vara lätt att växa här på en bergsknalle bland sten och grus, nä man får vara glad för att mossan trivs iaf!
Resten av trädgården behöver också en genomgång, just nu känns det som dagsformen får bestämma om det blir så.
Ett besök på Gräddhyllan känns absolut mer lockande.
En sak vet jag med säkerhet, imorgon blir det sovmorgon och ja vi är värre än tonåringar på att sova länge på helgerna om vi har möjlighet.  Det har dottern rätt i.
En annan sak jag vet är att som senast nästa fredag vid denna tiden har vi blivit morföräldrar. 
Japp så är det men vi vet klart inte om hon väljer att göra entré någon dag innan, men om jag skulle ge henne ett litet tips, stanna kvar där inne i värmen tills de plockar ut dig för sen blir ingenting sig likt igen!! 
(detskablisåmysigtattfåträffadigsnartpusspådig) 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

femiett.blogg.se

Här kan vad som helst dyka upp med fokus på det som händer runt mig här och nu. Dvs livet upp och ner skratt och gråt och framtidstro. Du får följa min knäledsoperaton men även min passion för blommor!

RSS 2.0